Ook even voorstellen

Post Reply
frank_v65
Posts: 3
Joined: Sat 28 Oct 2023, 15:01

Ook even voorstellen

Post by frank_v65 »

Hallo,
Mijn naam is Frank Verstraeten en ben na een fiks aantal jaren weer eens begonnen met het uitzoeken van de familie geschiedenis van mij en mijn vrouw.
Vroeger toen ik nog windows gebruikte wel eens gespeeld met Pro-Gen, PAF en Family History (laatste 2 bestaan al niet meer) en nu onder Linux Pro-Gen aan de praat gekregen en wat aan het testen met Ancestris, Ancestor Tree Manager en Gramps. Dit omdat ieder stukje software weer net iets anders of extra's heeft ten opzichte van de andere.

Om ook op locatie (of tijdens een rustige late shift of het werk :D ) te kunnen werken gezocht naar een stukje online software en een aantal getest, zoals Webtrees, Wikitrees (kloon van Webtrees) en nog een aantal. Maar HuMo-Gen draait naar mijn idee het beste, werkt makkelijk en je kunt eenvoudig gegevens aanpassen en/of personen en relaties toevoegen.

De site en genealogie ben ik nog aan het opzetten op https://genea.danifra.com/ dus staat nog gesloten voor bezoekers. Misschien later nog wel open voor bezoekers of alleen personen die een registratie aangevraagd hebben, daar ben ik nog niet over uit.

In ieder geval tot ziens op dit forum en wellicht op andere genealogische sites. ;)

Groet,
Frank
Post Reply