[In versie 6.7.5] Foutje in “Laatste Wijzigingen”

HuMo-genealogy is een gratis online genealogisch programma voor je eigen website!
Plaats je hier opmerkingen, wensen, bugs, tips etc.
Post Reply
Maarten
Posts: 34
Joined: Sun 25 Dec 2011, 14:42

[In versie 6.7.5] Foutje in “Laatste Wijzigingen”

Post by Maarten »

Huub,
al een tijdje zie ik, dat er bij “Laatste Wijzigingen” iets niet klopt. De personen bij de Laatste Wijzigingen worden keurig vermeld, maar deze lijst wordt vervolgens aangevuld met personen die als eerste in de database zijn gezet, (I1, I2, I3 enz) totdat het maximum (100) is bereikt. Foutje?

Vriendelijke groet,
Maarten
User avatar
Huub
HuMo-genealogy programmer
HuMo-genealogy programmer
Posts: 2693
Joined: Wed 27 Aug 2008, 11:34
Location: Heerhugowaard, Netherlands
Contact:

Re: Foutje in “Laatste Wijzigingen”

Post by Huub »

Maarten,

De query zoekt in 2 velden "changed_datetime" en "new_datetime" naar alle nieuw toegevoegde personen en gewijzigde personen.
Over het algemeen zal er een datum en tijd gevonden worden.
Dit is de query:

Code: Select all

$person_qry = "(SELECT *, pers_changed_datetime AS changed_date FROM humo_persons WHERE pers_tree_id='" . $tree_id . "' AND pers_changed_datetime IS NOT NULL)
UNION (SELECT *, pers_new_datetime AS changed_date FROM humo_persons WHERE pers_tree_id='" . $tree_id . "' AND pers_changed_datetime IS NULL)";
$person_qry .= " ORDER BY changed_date DESC LIMIT 0,100";
Als ik het goed begrijp dan zijn er in jouw stamboom minder dan 100 personen toegevoegd en aangepast?
:arrow: HuMo-genealogy update? Backup your database! Editing in HuMo-genealogy? Backup your data!
Make multiple backups with: PHPMyAdmin, gedcom export and database export.

HuMo-genealogy software: http://humo-gen.com
Maarten
Posts: 34
Joined: Sun 25 Dec 2011, 14:42

Re: Foutje in “Laatste Wijzigingen”

Post by Maarten »

Huub,
Als ik het goed begrijp dan zijn er in jouw stamboom minder dan 100 personen toegevoegd en aangepast?
Precies dat. Ik vul de database middels een Gedcom File vanuit HazaData. Daarna moet ik enkele gegevens aanpassen die ik in HazaData niet kan verwerken. Deze personen waarbij ik die aanpassingen heb gedaan, worden keurig bovenaan in het overzicht vermeld. De rest van de lijst wordt vervolgens aangevuld met de eerste namen die ik ooit in HazaData heb gezet. Dit probleem speelt pas sinds kort maar al langer dan de laatste update van HuMo-gen. Ik heb meerdere stambomen op mijn site staan en bij die stambomen waar geen gegevens zijn gemuteerd, zie ik dus in desbetreffende lijst honderd namen staan waarbij de eerste naam degene is die als eerste in HazaData is gezet.

Vriendelijke groet,
Maarten
User avatar
Huub
HuMo-genealogy programmer
HuMo-genealogy programmer
Posts: 2693
Joined: Wed 27 Aug 2008, 11:34
Location: Heerhugowaard, Netherlands
Contact:

Re: Foutje in “Laatste Wijzigingen”

Post by Huub »

Ik heb dit aangepast in versie 6.7.5, zojuist uitgebracht.
:arrow: HuMo-genealogy update? Backup your database! Editing in HuMo-genealogy? Backup your data!
Make multiple backups with: PHPMyAdmin, gedcom export and database export.

HuMo-genealogy software: http://humo-gen.com
Post Reply